Wat is Teitloos? (De nieuwe koers!)

06-03-2013 10:17

RICEHet schijnt te ‘moeten’ dat je als eigenaar van een bedrijf in een ‘elevator pitch’ (kort ritje met de lift dus) kunt vertellen wat je bedrijf doet en waar het voor staat. Ik heb mezelf er vaak op betrapt dat ik iets meer tijd nodig had.
Teitloos is in drie jaar tijd zo hard gegroeid en uitgebreid, dat ik soms zat te hakkelen tijdens mijn uitleg, of merkte aan de vragen van mijn gesprekspartner, dat het niet altijd helemaal duidelijk was.
Dit was anders toen ik nog alleen ‘Zoetiteit’ en ‘Sushiteit’ had. Binnen een paar seconden kon ik uitleggen dat het om een webshop ging, waarin alleen niet eetbare zoete (of sushi) hebbedingetjes, beautyproducten, bijoux en woonaccessoires verkocht werden.
Met het toelichten van Teitloos was dit toch lastiger, ook al is de term ‘tijdloos’ eenvoudig uit te leggen: ‘Niet gebonden aan een bepaalde periode en steeds inspelend op nieuwe trends en hypes’. Dat er zoveel thema’s (zoet, sushi, kitsch, kids, zomer, winter) waren, riep toch vaak verwarring op. 

De afgelopen maanden hebben we via diverse kanalen enquetes gehouden en de uitkomsten hiervan bevestigden steeds hetzelfde. Veel mensen gaven aan dat ze de website heel leuk vinden en er meteen vrolijk van werden, maar dat ze niet in 1 oogopslag konden zien wat we nou verkochten en na het klikken op ‘Zoetiteit’ of ‘Zomerteit’ een beetje het spoor bijster waren.

Screen Shot 2013-03-05 at 9.49.47 PM

Onlangs maakten we bekend dat Kitschteit en Kinderteit zullen gaan verdwijnen van de website. Dit was een (voor mij) moeilijke beslissing, want beide thema’s zijn natuurlijk wel sfeerbepalend voor de pagina’s en beide thema’s hebben een uitgebreid aanbod waar veel vraag naar is en waarvan de artikelen ook goed verkochten.

Toch hebben we besloten om voor meer duidelijkheid en eenheid te gaan en dit ook uit te stralen met de website.
Je zal dus bijvoorbeeld nog wel kinderspulletjes terugvinden als je op het merk ‘RICE’ klikt (RICE spulletjes voor kids) of kitscherige spulletjes met een knipoog onder Zomerteit of Winterteit, maar wel aanzienlijk minder dan dat je met Kitschteit gewend was.

Wat voor veranderingen zullen jullie gaan zien in de webshop?
Helaas nemen wij o.a. afscheid van het merk LEGO en zullen ook alle religieuze kitsch spulletjes  gaan verdwijnen.
Wij gaan meer spulletjes verkopen van het merk RICE, dat helemaal bij het merk ‘Teitloos’ past en wij gaan ons meer focussen op ‘Home & Living’ en dan m.n. keuken & bakspullen voor Zoetiteit & Sushiteit.
Zomerteit & Winterteit gaan wij meer invulling geven, door bijvoorbeeld in het betreffende seizoen meer in te spelen op tijdloze (Ha!) feestdagen als Pasen, Valentijn en Halloween.
De nieuwe spullen en merken zullen binnenkort bekend gemaakt worden, eerst ruimen wij nog stevig op met een flinke opheffingsuitverkoop SALE!
spatelsbakvormenBakvormen

Wat ik zelf erg leuk vind, is dat sinds ik (sinds kort) wat actiever ben op Instagram, ik veel blije reacties en berichtjes krijg van mensen, zoals: ‘Jouw inrichting is echt zoals je webshop Teitloos!’
Dit heeft me wel geholpen in het bepalen van de nieuwe koers die we gaan varen, want ook al wordt achter de schermen niet alles door mij gedaan, ik ben wel de persoon achter Teitloos die het concept heeft bedacht en een gezicht moet geven.
‘Hoe ziet dat er dan uit’, vraag je je misschien af als je nog nooit foto’s van mij/mijn huis of servies hebt gezien?

marismariarenne2Hiernaast en hieronder dus wat van mijn prive foto’s, waaruit hopelijk duidelijk is waar Teitloos voor staat: kleurrijk, functioneel, vrolijk, gecombineerd, eigenzinnig, creatief, niet doorsnee en altijd met een knipoog!
Ik ben zelf iemand die niet heel hard kickt op dure merken en designerspullen, ik maak er een sport van om zelf overal vandaan de leukste spulletjes bij elkaar te sprokkelen (online & offline) en vaak maak of pimp ik dingen ook zelf.
Op mijn eettafel en prachtige schilderij op de muur na, zijn alle meubels in mijn huis een mix van betaalbare (en gerestylde) kringloop spullen en (natuurlijk) Ikea (bestaat er een huis zonder Ikea meubel of gebruiksvoorwerp?).

Dit is ook wat ik hoop dat Teitloos voor jou uitstraalt: niet alles hoeft jouw smaak te zijn, maar ik hoop wel dat de site & shop je vrolijk maken, dat je het onthoudt en vaker komt kijken en dat je dan weer moet glimlachen.

Liefs,
Maris Maria Renne

Meer van Mrs. Teitloos zien of lezen?
Volg op InstagramTwitter of abonneer op publieke Facebook posts.
Dit bericht verscheen op 5 maart 2013 op haar blog 'Hare Maristeit' 

 


Kastje MarisMaris FoodiesRoze VersterkerKerstsfeerSushiRoze Keukenspullen

Geplaatst in Nieuws door

Maris Maria Renne

Post Comments

Verstuur reactie




* Verplichte velden